Radio Internet FuhYooFm

Isnin, Mei 25, 2009

DATO' SHAHRIR BERGOTONG ROYONG DI FLAT LEDANG

.
Dato' Shahrir memberi arahan kerja

Pagi ahad lalu, penduduk Flat Ledang Bandar Baru Uda mengadakan program gotong royong membersihkan persekitaran perumahan mereka.

Program yang bermula pada jam 8:00 pagi dimulakan dengan ucapan-ucapan dari ketua penduduk, Pegawai Kesihatan Johor Bahru dan Dato' Shahrir Samad selaku Ahli Parlimen Johor Bahru.

Dari kiri, Azmi Tuganal, Dato' Shahrir,
Pegawai Kesihatan dan YB Adam Sumiru

Selepas ucapan-ucapan ringkas, semua yang hadir telah digerakkan untuk membuat kerja-kerja pembersihan di serata kawasan 254 unit rumah penduduk di kawasan berkenaan.

Peralatan seperti pungkis, cangkul, penyapu, garpu dan sebagainya yang disediakan oleh Southern Waste Management telah digunakan sepenuhnya selain lori-lori yang digunakan untuk mengangkut sampah dan barang buangan.

Ketika melakukan kerja-kerja gotong royong, kelihatan ramai penduduk yang turut sama seperti dari kaum bapa, ibu dan anak-anak.


Keseronokan bekerja begitu ketara terutama melihat Dato' Shahrir Samad yang terus melakukan kerja-kerja bahkan memberi arahan tentang kerja yang perlu dilakukan.

Kesungguhannya bekerja menyebabkan ramai penduduk yang mulanya hanya menjadi pemerhati terpaksa turun membantu.

Ketika matahari mula condong ke barat pada jam 1:00 petang, kerja gotong royong dihentikan apabila Dato' Shahrir beredar dari kawasan kerja.

Jam 1:00 petang Dato' Shahrir
meninggalkan kawasan gotong royong

Tiada ulasan: