Radio Internet FuhYooFm

Rabu, April 07, 2010

KAJIAN KE ATAS KAWASAN STRATEGIK BERKEPENTINGAN TINGGI KAMPONG MELAYU MAJIDEE, JOHOR BAHRU

.
Hari ini saya menghadiri taklimat kajian ke atas kawasan strategik berkempentingan tinggi bagi kawasan Kg Melayu Majidee yang disampaikan oleh Perunding UEP Sdn Bhd di Dewan Mesyuarat MBJB.

Taklimat berama Jabatan Perancang Bandar dan Desa Negeri Johor telah memfokuskan kajian kemungkinan ke atas 3 perkara utama iaitu pengenalan kajian, profil kawasan kajian dan cadangan pembangunan.

Cadangan pembangunan merangkumi 7 teras utama dalam menjayakan Kampong Pelancongan Majidee yang merangkumi sejarah, aktiviti, produk, kemudahan dan infrastruktur pembangunan komersial, landskap dan agensi pelaksana.

Hasil dari kajian ini telah mencadangkan Kampong Majidee ke arah pembangunan kampong pelancongan yang berdaya maju, teratur dan mampan.

Semasa mengambil bahagian dalam perbincangan, saya telah mencadangkan agar kajian ini dibawa dulu ke pengetahuan ketua-ketua dan pemimpin masyarakat supaya mendapat maklumbalas terutama pimpinan peringkat akar umbi yang lebih memahami hasrat dan permasalahan mereka.
.

Tiada ulasan: