Radio Internet FuhYooFm

Selasa, Mei 27, 2008

ALFATIHAH UNTUK HAJI ADNAN SARIMON

Semalam, jam 12.00 tengahari aku mendapat SMS mengenai kematian Haji Adnan Sarimon di Jalan Padi 4, Bandar Baru Uda, Johor Bahru. Aku segera ke rumahnya, malangnya jenazah telah dibawa ke tanah perkuburan Bukit Alif.

Allahyarham pernah berkhidmat sebagai guru agama dan setelah bersara, beliau sangat aktif membawa jemaah ke tanah suci untuk mengerjakan umrah dan haji. Beliau juga bergiat dalam kumpulan Ratib Khaujakan yang mempunyai ramai jemaah di Johor Bahru.

Pada tahun 1996 beliau pernah memegang jawatan Pengerusi Badan Kebajikan Sekolah Agama Bandar Baru Uda. Pada tahun berikutnya, aku telah mengambilalih jawatan tersebut sehingga pada tahun ini aku tidak lagi memegang jawatan tersebut.

Aku dan isteri pernah menunaikan fadhu haji pada tahun 1994 dan allahyarham juga ada dalam rombongan kami (Kerajaan Johor).

Semoga rohnya ditempatkan bersama roh-roh orang yang beriman dan dicucuri rahmat oleh Allah S.W.T.

Alfatihah.

Tiada ulasan: