Radio Internet FuhYooFm

Sabtu, Mei 24, 2008

ISTERI MELANCONG KE KELANTAN DAN TRENGGANU

Malam tadi isteriku bersama 40 orang rakan-rakan dari BBU melancong ke Kelantan dan Trengganu. Aku rasa dah lama dia tak kesana. Bayaran yang dikenakan untuk setiap orang adalah RM140 termasuk pengangkutan (bas) dan penginapan untuk satu malam.

Isteriku ni memang suka berjalan-jalan dan melancong. Negara yang pernah dilawat adalah England, France, Holland, Swizland, Germany, Turkey, Mesir, China, Hong Kong, India, Korea, Viatnam, Thailand dan Indonesia. Banyak pekan dan bandar di Indonesia yang dia pergi seperti Medan, Dumai, Pekan Baru, Bukit Tinggi, Padang, Jambi, Palembang, Tanjung Balai, Selat Panjang, Batam, Tanjung Pinang, seluruh Pulau Jawa meliputi Jakarta, Banten, Puncak, Bogor, Bandung, Semarang, Demak, Kudus, Pati, Cerebon, Jepara, Malang dan Surabaya. Menunaikan Haji di Mekah pernah sekali dan umarah akhir ramadhan juga pernah dilakukan.

Di negara sendiri, banyak tempat juga yang dia dah pergi termasuk Sabah dan Sarawak. Berhajat sangat dia nak ke Pulau Bali. Aku sengaja tak menggalakkan kerana bagiku yang pernah pergi ke sana, Bali hanya sesuai untuk pelancong bukan Islam sahaja.

Hari ini aku terpaksa menjadi suri rumah. Yang susah ni kerana terpaksa menjaga Safikah. Banyak program lain yang kena buat hari ini dan esok termasuk kerja-kerja di masjid, mesyuarat sekolah agama, perjumpaan dengan Dato' Shahrir Samad. Esok pagi mesti berada di Segamat untuk mesyuarat agung Majlis Kebudayaan Negeri Johor kerana aku telah terpilih sebagai wakil MKD Johor Bahru. Nampaknya kena bincang dengan anak-anak untuk tolong jaga Safikah.

Apapun biarlah Mon (panggilan untuk isteriku) gembira dalam perjalanan ini.

Tiada ulasan: