Radio Internet FuhYooFm

Rabu, November 19, 2008

DATUK SARIFUDDIN SM MELAWAT P.D.K. BANDAR BARU UDA










Datuk Sarifuddin SM dari Naza Motor telah membuat lawatan ke masjid Bandar Baru Uda pada hari rabu 12.11.2008. Tujuannnya adalah untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut mengenai operasi Pusat Dialisis.

Dalam ucapan rengkasnya menyatakan bahawa beliau amat tertarik dengan keupayaan sebuah masjid yang ditadbir secara sukarela tetapi dapat memberi perkhidmatan yang baik dan mengenakan bayaran yang amat murah kepada pesakit sehingga mempunyai 15 unit mesin dialisis.

Tujuan beliau dalam lawatan ini adalah untuk menjadikan masjid ini sebagai model kepada sebuah masjid yang akan dibangunkan oleh syarikatnya di salah sebuah taman perumahan di negeri Selangor.

Beliau juga berharap agar pengurusan Pusat Dialisis masjid ini sudi untuk memberikan segala tunjuk ajar kepadanya agar pembangunan yang akan dijalankan nanti tidak akan mencapai kegagalan.

Dalam lawatan ini saya mengambil kesempatan dengan memohon kemurahannya untuk menyumbangkan sebuah kenderaan jenazah bagi diwakafkan kepada Badan Khairat Kematian Penduduk Islam Bandar Baru Uda. Ini adalah disebabkan Badan ini mempunyai sebuah kenderaan yang agak uzur kerana telah berumur 33 tahun yang dibeli pada tahun 1985 dari peruntukan Tan Sri Mohamad Rahmat.

Datuk Saripuddin telah menyarankan kepada saya untuk menghubungi Dato' Dr Latif Ahmad, Timbalan Menteri Kesihatan agar beliau dapat menghubungi anak saudaranya iaitu anak kepada Allahyarham Tan Sri Nizamuddin.

Berikutnya, saya telah dapat menghubungi Dato' Dr Latif dan beliau berjanji akan mengusahakannya.

Tiada ulasan: