Radio Internet FuhYooFm

Rabu, November 19, 2008

MESYUARAT PERTAMA JAWATANKUASA UMNO BHG JOHOR BAHRU 2008-2011

Dato' Shahrir Samad sedang mempengerusikan mesyuarat dan di kanan kirinya adalah Datuk Hj Ali Mohamad (Timbalan Ketua) dan YB Hj Adam Sumiru (Naib Ketua)










Setelah selesai Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Johor Bahru, Jawatankuasa yang terpilih telah mengadakan mesyuarat pertamanya pada hari Ahad 16.11.2008 di Bilik Mesyuarat UMNO Bahagian.

Mesyuarat yang dipengerusikan oleh YB Dato' Shahrir Samad, Ketua UMNO Bahagian telah melantik pegawai dan AJK tambahan iaitu Hj Misbah Zainuddin (Setiausaha), Hj Raihan Baba (Bendahari), Hj Abu Talib Alias (Ketua Penerangan) dan AJK terdiri dari Hjh Salmah Sainal, R Azmi Md Aris, Zaini Mohamed & Nordin Ahmad.

Mesyuarat juga telah mencadangkan penerima darjah dan bintang kebesaran kepada Hj Daud Md Noor (KMN), Hj Md Raf Murad (AMN) dan Borahan Kassim (PPN).

Dalam agenda pemilihan Ahli-Ahli Majlis Bandaraya Johor Bahru, Pengerusi telah membacakan syarat kelayakan yang diantaranya hendaklah ahli profesional tempatan, tidak muflis, tidak mempunyai kesalahan jenayah dan tidak pernah menerima hukuman mahkamah.

Memandangkan UMNO Johor Bahru diberi 5 kuota, YB Dato' Shahrir telah mencadangkan supaya dua darinya hendaklah terdiri dari Ketua Pemuda (Khalid Mohamad) dan Ketua Wanita (Hjh Salmah Safar) sementara seramai 9 orang AJK telah menawarkan diri untuk dipilih untuk mengisi 3 lagi kekosongan.

Seramai 27 orang AJK telah membuat undian secara sulit dan keputusannya adalah sebagaimana berikut:-

Mohd Sunawan Hj Md Som (12), Azman Hj Dawam (12), Dato' Yahya Jaafar (11), Syed Yassin Ali (10), Hj A Jalil Long (9), Hj Abu Talib Alias (9), Hj Md Raf Murad (7), Hj Abu Bakar Ibrahim (4) dan Hj Hashim Ahmad (4).

Alhamdullillah, saya telah diberi kepercayaan untuk menjadi Ahli Majlis Bandaraya Johor Bahru dan sekiranya cadangan nama saya ini diterima oleh Kerajaan Negeri Johor, maka saya berharap untuk memberi khidmat bakti bagi kawasan atau Zon Bandar Baru Uda, insyaAllah.

Tiada ulasan: