Radio Internet FuhYooFm

Khamis, November 06, 2008

PENUBUHAN KOPERASI MASJID DI JOHOR















Ketibaan YB Datuk Haji Maulizan Bujang untuk merasmikan seminar




Masjid-masjid di Johor akan melangkah setapak ke hadapan apabila cadangan menubuhkan Koperasi Masjid menjadi kenyataan. Kerajaan Negeri Johor dalam mesyuaratnya pada 22.10.2008 telahpun bersetuju dengan cadangan ini dan berharap ia dapat dilaksanakan segera.

Sehubungan dengan itu, seminar mengenainya telah diadakan pada 6 Oktober 2008 dengan dihadiri oleh penggerak dan pemimpin-pemimpin masjid seluruh Johor bertempat di Pusat Islam Iskandar Johor Bahru.

Seminar dan pelancarannya telah dilakukan oleh YB Datuk Haji Maulizan Bujang, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan Dan Koperasi, Pelajaran Dan Pengajian Tinggi Negeri Johor sementara penutupannya dilakukan oleh YB Dato' Haji Zainal Abidin Osman, Pengerusi Jawatankuasa Agama Negeri Johor.

Penubuhan koperasi ini bertujuan untuk melaksanakan aktiviti ekonomi bagi menambah dana yang sedia yang akan digunakan untuk pelbagai kegiatan pengimarahan masjid. Selain itu ia akan melahirkan masyarakat yang prihatin dan berdikari di samping mewujudkan sistem pengurusan kewangan yang sistematik serta cekap.

Saya dan Haji Yahya Mokhtaram (Setiausaha) mewakili Masjid Jamek Bandar Baru Uda telah hadir mengikuti seminar ini.

Tiada ulasan: