Radio Internet FuhYooFm

Ahad, Mac 22, 2009

ANDA BIJAK JAUHI ZINA

.
"Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang buruk (yang membawa kerosakan)".

Intipati larangan Allah dalam surah Al-Israa' ayat 32 yang menekankan aspek pencegahan dan pendidikan menjauhi zina telah menjadi inspirasi kepada Biro Rakan Muda Masjid Jamek Bandar Baru Uda (MJBBU) dan Jamaah Islah Malaysia (JIM) Johor untuk mengadakan program "Anda Bijak Jauhi Zina".

Program ini mempunyai objektif untuk mewujudkan kesedaran kepada remaja, belia dan ahli masyarakat akan bahaya gejala sosial dan kepentingan Pengetahuan Pendidikan Kesihatan Reproduksi dan Seksual dalam era globalisasi.

Selain dari itu ia diharapkan akan dapat membina sikap sayangkan diri sendiri melalui gaya hidup sihat disamping menjadi panduan kepada remaja untuk membenteng diri daripada terlibat dengan gejala sosial khususnya zina.

Program yang akan diadakan pada 29 Mac 2009 dari jam 8.00 pagi hingga 12.00 tengahari bertempat di Dewan Jubli Perak, Bandar Baru Uda menyasarkan pelajar sekolah terutama menengah dan atas untuk mengikuti program ini.

Mereka yang berminat untuk mengikutinya bolehlah menghubungi Zahrin Saniman (016-7001127), Rasis Yaakob (07-2388166) dan Hidayah Twahir (013-7097052).

Sdr Zahrin Saniman,
Pengerusi Biro Rakan Muda MJBBU

Tiada ulasan: