Radio Internet FuhYooFm

Ahad, Mac 22, 2009

DOA DI SEMINAR PEMBANGUNAN USAHAWAN KEPADA PENGUSAHA KECIL DAN SEDERHANA

.
Pada hari semalam, saya telah diminta untuk membaca doa ketika majlis perasmian Seminar Pembangunan Usahawan Kepada Pengusaha Kecil Dan Sederhana anjuran Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) dan GAPEM bertempat di Hotel M-Suites, Johor Bahru.

Seramai 300 orang peserta dari seluruh Johor telah mengikuti seminar yang dirasmikan oleh YB Dato' Shahrir Samad, Menteri KPDNHEP.

Diantara tetamu lain adalah Haji Sahlan Saruddin (Ahli Lembaga Pengarah GAPEM), Puan Mahani Tan Abdullah (Timbalan Ketua Setiausaha KPDNHEP) dan Dato' Iskandar Astar (Konsultan GAPEM).

Berikut adalah doa yang saya bacakan:-

"Segala puji bagi Allah tuhan sekelian alam. Selawat dan salam kepada Nabi Junjungan, Nabi Muhammad S.A.W. dan para sahabatnya serta mereka yang mencontohinya hingga hari akhirat.

Allahumma Ya Allah, pada hari yang berkat lagi bersejarah ini, bersempena dengan majlis Seminar Pembangunan Usahawan Kepada Pengusaha Kecil Dan Sederhana anjuran Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) dan GAPEM, kami menadah tangan dan besyukur ke hadratMu di atas nikmat limpah kurniaMu yang tidak terhingga ke atas kami sehingga kami dapat hidup dengan aman, damai dan harmoni serta dapat melaksanakan tugas-tugas kami di muka bumi ini dan dipohonkan jadikanlah majlis ini majlis yang Engkau redhai dan berkati.

Ya Latif Ya Rahman, kurniakanlah kami taufik dan hidayahMu, bimbinglah kami ke arah kejayaan, keamanan, kecemerlangan dan kYa esejahteraan di dalam penghidupan kami di dunia mahupun di akhirat. Jadikanlah kami orang-orang yang bertaqwa sentiasa mematuhi perintahMu dan menjauhi laranganMu. Ampunilah dosa dan keterlanjuran kami dan jadikanlah kami orang-orang yang berada di dalam keredhaanMu jua.

Ya Munzilal Barokah, berkatkanlah bumi bertuah ini. Jayakanlah segala usaha yang kami anjurkan untuk menjadikan rakyat Malaysia menjadi rakyat yang maju dan sejahtera. Mudah-mudahan usaha yang dilakukan ini adalah sebagai satu usaha dan langkah Pemerintah dan Parti di bawah agenda Melayu untuk mencapai hasrat Kerajaan meningkat dan menambah lebih ramai lagi bilangan usahawan Bumiputera di bawah dasar Masyarakat Perdagangan dan Perindustrian Bumiputera Generasi Baru.

Ya Sattar Ya 'Alim, kepadaMu Ya Allah, kami pohonkan keselamatan dan kesejahteraan kami dan pemimpin-pemimpin kami, hindarkanlah negari dan negara kami dari segala bahaya bencana. Tanamkanlah di hati kami sifat sabar, tabah dalam meghadapi ujian dan dugaan. Ya Allah, terimalah segala kerja dan khidmat bakti kami dengan sempurna dan dikira sebagai amal ibadat kami pepadaMu jua.

Ammin, Ya Roobbal 'Alamin".



Tiada ulasan: