Radio Internet FuhYooFm

Isnin, April 13, 2009

ANAK KELAHIRAN BENUT MENJADI TIMBALAN MENTERI

.

YB Ahmad Maslan,
Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri

Saya sebagai seorang yang dilahir dan dibesarkan di Kampong Puteri Menangis, Benut, Johor tentunya merasa bangga kerana era Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Abd Razak telah melahirkan seorang Timbalan Menteri dari kalangan anak tempatan.

Beliau yang saya maksudkan adalah YB Ahmad bin Maslan, 42 tahun yang dilahirkan di Parit Haji Yusoff, Benut dari ethnik Banjar.

Saya tidak begitu mengenalinya melainkan dari berita-berita di media. Walaupun pernah berhadapan dengannya tetapi tidak pernah berbicara. Begitupun, sejak mengetahui namanya dalam arena politik, saya pernah membuat tekaan tentang potensinya yang lebih menyinar dalam bidang yang diceburinya. Ini adalah disebabkan kepetahannya berhujah dan berpidato selain kepercayaan bos-bosnya seperti Datuk Mustapha Mohamad. Apatah lagi dengan kepercayaan Dato' Najib yang melantiknya sebagai Pengarah Seranta Felda sejak dari tahun 2005 dan sebelumnya sebagai Pengarah Biro Tata Negara dari tahun 1991 hingga 1994.

Saya berkesempatan berjumpa dan bersemuka dengan Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang baru dilantik ini di majlis maulidul rasul saw. di kampong saya. Perjumpaan ini adalah tidak disengajakan kerana saya membawa penceramah agama dari Johor Bahru, Ustaz Haji Anuar Sarimin.

Beliau sampai tepat pada jam 10:00 malam sebagaimana yang dijanjikan dan di dalam ucapannya beliau telah memberitahu tentang programnya pada hari tersebut berjumpa rakyat di 14 tempat.

Saya kagum dengan keupayaannya sebagai wakil rakyat dapat memenuhi kehendaki kesemua 14 majlis bermula dari jam 7:30 pagi hingga 10:00 malam. Mungkin ia bertepatan dengan kata-katanya sebelum ini iaitu beriltizam untuk bersama saf kepimpinan baru agar rakyat sentiasa didahulukan, pencapaian dan prestasi diutamakan serta berusaha membina Satu Malaysia yang gemilang.

Di kampungnya, beliau tidak sahaja dipanggil Mat tetapi juga Acit iaitu singkatan dari Rashid, satu nama yang diberi oleh datuknya.

Selain mempunyai ijazah MBA, beliau juga mempunyai kelulusan Ijazah Sains Politik daripada Victoria University of Wellington pernah menjadi Presiden Kelab UMNO New Zealand dan juga pernah berucap di Perhimpunan Agung UMNO mewakili Kelab-Kelab UMNO Luar Negara.

Saya yakin beliau akan dapat membawa bangsa, agama dan negara dengan lebih cemerlang memandangkan kesungguhan kerjanya. Setakat ini beliau telah acapkali menyuarakan masalah dan usaha membangunkan pekan Benut dan Pulau Pisang.

Iltizamnya untuk membangunkan kawasan yang selama ini tidak diambil peduli seharusnya mendapat sokongan dan dokongan dari masyarakat di Parlimen Pontian.

Sekiranya segala usaha yang dilakukan mencapai kejayaan, kenapa beliau tidak seharusnya mendapat undi melebihi 23,121 yang beliau perolehi pada PRU12 dan memberi peingatan kepada calun PKR atau calun lainnya supaya memikir berulangkali untuk mencabar YB Ahmad Maslan.

Hj Rafie Manaf,
Pengerusi Surau memberi ucapan

Ceramah Ustaz Hj Anuar Sarimin

YB menandatangani plak surau

Kenang-kenangan bersama YB Ahmad Maslan

Mohd Abdul Bashir, Setiausaha Surau
merangkap Ketua UMNO Cawangan

YB menjamah jamuan bersama kariah surau



Tiada ulasan: