Radio Internet FuhYooFm

Isnin, April 13, 2009

MEMBAWA YB HJ ADAM SUMIRU KE BANDAR BARU UDA

.
Selepas menghadiri majlis sambutan maulidul rasul di Kg Muafakat, saya membawa YB Hj Adam ke Jalan Padi Malinja 14, Bandar Baru Uda untuk melihat pembinaan sebuah dewan terbuka untuk kegunaan penduduk di kawasan berkenaan.

Dewan yang boleh digunakan oleh pelbagai kegiatan berharga RM1 juta yang diselenggarakan oleh Majlis Bandaraya Johor Bahru telahpun siap dan ketika ini dalam tempuh tanggungan kecacatan. Begitupun, kelihatan beberapa orang kanak-kanak sedang bermain futsal.

YB Hj Adam berharap agar penduduk setempat dapat menggunakan dewan ini dan dimenafaatkan sepenuhnya serta diuruskan dengan baik.

Setelah melawat dewan, bersama seorang lagi ketua masyarakat di sini, Azmi Tuganal, saya membawa YB Hj Adam berziarah ke rumah seorang ibu tunggal di Jalan Padi 4 iaitu Puan Rogayah binti Abbas yang mempunyai seorang anak istimewa Mohd Najib bin Zakaria@ Musa berumur 31 tahun.

Kedatangan kami disambut oleh beberapa orang Jawatankuasa kumpulan Yassin Jalan Padi diketuai oleh Haji Hashim Samion.

Saya pernah melaporkan masalah ibu tunggal ini kepada YB Hj Adam yang tidak mendapat bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat sementara bantuan dari Batulmal Johor pula telah dihentikan dan terpaksa membuat permohonan baru dengan pelbagai karenah serta birokrasi.

Alhamdullilah, bantuan yang dipohon dari Baitulmal Johor telahpun diterima walaupun agak terlewat.

Seterusnya, kami ke rumah Haji Ismail @ Haron bin Ahmad di Jalan Padi 6. Bekas pengawal keselamatan di Bangunan Sultan Iskandar, Johor Bahru ini menderita penyakit parkinson. Malangnya kami tidak dapat memasuki rumahnya kerana tiada sesiapa yang membuka pintu walaupun kami mengetahui Haji Ismail ada di dalam.

Walaupun kami hampa, insyaallah wakil rakyat kami ini akan datang sekali lagi untuk melawatnya dan juga melawat pesakit serta mereka yang perlu diberi perhatian.

Tiada ulasan: