Radio Internet FuhYooFm

Ahad, Jun 07, 2009

KEMENANGAN SAF HAJI HADI AWANG

.
Tidak salah agaknya saya ingin membuat sedikit komentar tentang pemilihan pimpinan PAS di Muktamar Tahunan PAS ke-55.

Saya ahli UMNO dan beragama Islam. PAS yang memperjuangkan Islam adalah parti pilihan bagiku.

Dalam blog duniaku ini, saya pernah beberapa kali meluahkan rasa hati supaya ada keseriusan perbincangan untuk mencari titik pertemuan agar agama, bangsa dan tanah air ini terus bersinar dan menjadi milik kita.

Kemenangan mutlak Datuk Sri Haji Hadi Awang dan kepercayaan sebahagian besar perwakilan kepada Ustaz Nasaruddin Mat Isa memberi pengharapan kepada ide menubuhkan kerajaan perpaduan.

Saya lebih tertarik apabila Ketua baru Dewan Pemuda PAS Pusat kini diterajui oleh Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi. Beliau mempunyai sikap terbuka dan bersedia menerima pandangan dari pihak lain. Pandangannya disini.

Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi

Pengharapan saya agar UMNO dan PAS sebagai parti terbesar orang-orang Melayu dan Islam, dapat menurunkan keegoan masing-masing untuk merealisasikan impian agar masalah ekonomi dan konflik politik dapat diselesaikan.

Saya sebagai orang luar melihat Datuk Sri Haji Hadi Awang mempunyai sedikit perbezaan pendekatan jika dibandingkan pada satu masa lalu.

UMNO bila lagi?.

Tiada ulasan: