Radio Internet FuhYooFm

Jumaat, September 25, 2009

BERKENALAN DENGAN BLOGGER AHMAD SYAZWAN

.
Pagi tadi ketika mencari-cari agen pelancongan untuk membawa beberapa orang dari Kelab Warga Emas Masjid Bandar Baru Uda untuk melancong ke Vietnam, saya terjumpa blog Ahmad Syazwan. Saya terus menghubunginya dan mendapat respon yang cepat.

Petang semalam saya membaca blognya tetapi tidak tahu beliau juga boleh menguruskan lawatan dan ziarah ke luar negara.

Saya tertarik apabila membaca blognya dan percaya beliau mempunyai banyak pengalaman walaupun umurnya baru 25 tahun. Dalam blognya dia merasakan dah tua (i know, i'm old). Bagi saya, beliau mempunyai banyak masa untuk melihat dan bersama-sama mewarnakan dunia mendatang.

Bandingkan antara saya dan Syazwan, pada ketika beliau lahir, saya telahpun menjadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pulai dan ketika itu saya telah melihat Anwar Ibrahim adalah orang yang tidak patut diberi tempat dalam UMNO. Saya menentang dan tidak mencalonkannya dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Dan sekarang terbukti Anwar menjadi ancaman kepada UMNO, parti pembela bagi mereka yang sanggup digelar orang Melayu, agama Islam dan negara Malaysia.

Saya percaya Syazwan mempunyai pemikiran positif dan berdasarkan latar belakang dan pengalamannya yang baru saya baca, beliau seharusnya mencari lebih ramai kenalan untuk bertukar-tukar fikiran dan akhirnya membentuk individu yang menjadi aset berguna kepada negara.

Insyaallah beliau mungkin boleh membantu saya khususnya komuniti masjid saya untuk membuat lawatan-lawatan ke luar negara dan juga perkara-perkara lainnya.



1 ulasan:

wénkt berkata...

terima kasih!!

entry ini membuat saya tersenyum..
tapi kekadang terfikir,saya naik terlalu cepat.
terlalu byk benda nak buat..

ntah la.
mungkin sampai masa nanti,saya slow down skit..