Radio Internet FuhYooFm

Sabtu, September 26, 2009

MENGAPA YB DR SITI MARIAH MENGANGGAP RAYA TAHUN INI PALING TIDAK MERIAH?

.

Raya tahun ini paling tidak meriah bagi
YB Dr Siti Mariah Mahmud

Saya baru terbaca blog Ahli Parlimen Kota Raja dari Parti PAS (baca blognya). Terkejut kerana saya tidak terfikir beliau berani menyatakan perkara benar yang berlegar dalam pemikirannya. Tidak ramai wakil-wakil rakyat terutama dari Pakatan Rakyat yang berfikiran begini selain YB Kulim Bandar Baru, Zulkifli Nordin dari PKR.

Pemikiran YB Kota Raja ini berkecamuk dan tidak tenteram seperti dahulu kerana dalam musim Hari Raya kali ini banyak cerita yang tidak sedap didengar.

Saya percaya beliau bercakap benar dan berterus terang. Mungkin ketika ramai rakyat bertemu antara satu dan lain sewaktu solat 'Aidil Fitri atau semasa kunjung mengunjung, berita tidak sepakatan pimpinan atau kelemahan kerajaan dalam Pakatan Rakyat menjadi isu perbualan.

Beliau sendiri mempersoalkan mengapa Pakatan Rakyat tidak berpakat?. Lihat apa katanya "Kan nama yang diguna pakai ialah Pakatan Rakyat, apa pasal tak berpakat? Rakyat mula bertanya. Apa nak jawab."

Teguran Tun Dr Mahathir dalam beberapa isu sejak akhir-akhir ini juga merungsingkannya. Mengapa tidak, dalam pengamatan saya, beberapa kenyataan Tun telah mendapat banyak sokongan yang boleh menguatkan semula sokongan rakyat kepada Barisan Nasional.

Mungkin YB ini nak menyedapkan hatinya. Apa katanya, "Tun Mahathir pun dah masuk daun, dia komen macam-macam fasal pakatan ikut sedap dia ajelah.... macam biasa lah."

Para akhir postingnya memperlihatkan benar-benar beliau mengharapkan agar segala isu dan cerita yang sedang diperdebatkan oleh rakyat adalah cerita yang tidak benar. Tapi mengapa pula beliau percaya pimpinan parti PKR, DAP dan PAS akan bertemumuka untuk menyelesaikan masalah?. Apa katanya,

"Moga-moga cerita sekadar cerita .... last nanti terpaksalah ke3 tiga bos besar duduk round table and keluar statement ..... pas tu terus salam-salaman dan peluk-pelukan.... selesai satu perkara..... Amin."

Begitupun, YB Kota Raja ini tidak percaya kerajaan Pakatan Rakyat tidak berhadapan dengan isu lagi. "Tapi macam tak serik je .... tak lama lepas tu keluar lagi satu hal yang yang rakyat tak suka."

Akhirnya beliau memberi peringatan kepada pimpinan Pakatan Rakyat khususnya di Negeri Selangor, "Jagalah Negeri Selangor baik-baik.... Amanah rakyat tu."

Begitulah kerunsingan YB Dr Siti Mariah sehingga menganggap raya tahun ini paling tidak meriah.


Tiada ulasan: