Radio Internet FuhYooFm

Selasa, Januari 12, 2010

PERTAMA KALI KE PASAR KARAT JOHOR BAHRU

.
Saya tidak pernah ke Pasar Karat di Jalan Segget Johor Bahru. Sebentar tadi saya sempat ke sana bersama Hj Md Raf Murad. Tujuannya hanya untuk menjengah sahaja.

Sampai di tapak pasar pada jam 12 malam, beberapa gerai sudah mula mengemas dan ada juga yang telah ditutup. Tidak mengapa kerana kami tidak bercadang untuk membeli.

Setelah 8 bulan menjadi Ahli Majlis Bandaraya Johor Bahru, inilah kali pertama saya ke sana. Kagum juga saya melihat peniaga yang lebih separuh darinya anak-anak muda. Eloklah kerana ia boleh digunakan sebab asas untuk mulakan perniagaan walaupun dengan barangan yang mungkin kurang berkualiti.

Bagi mereka yang ingin memulakan perniagaan kecil-kecilan dan tidak mempunyai tempat, eloklah datang ke pasar karat ini. Bayarannya murah, hanya dengan RM5 untuk setiap malam tentulah tidak membebankan.

Beberapa hari lagi saya akan datang lagi dengan membawa isteri dan Fikah, insyaallah.

.

1 ulasan:

Dila's Art berkata...

Salam Tn Haji
Saya sudah beberapa kali ke pasar karat tersebut. Ada banyak barang yang menarik. Yang unik adalah namanya - Pasar Karat!