Radio Internet FuhYooFm

Khamis, Mac 18, 2010

PBKF JOHOR SELATAN MELANCONG KE LANGKAWI

.
Persatuan Bekas Kakitangan Felda (PBKF) bagi Kawawan Johor Selatan telah membawa seramai 40 orang ahli dan keluarganya melancong ke Pulau Langkawi.

Bas mula mengambil penumpang di Kota Tinggi pada hari Ahad, 14 Mac 2010 jam 4.30 pagi. Mereka bekumpul di Masjid Jamek Kota Tinggi dan seterusnya mengambil peserta lain di Ulu Tiram, Johor Bahru, Air Hitam dan Yong Peng.

Rombongan sampai di Jeti Kuala Perlis dan terus menaiki feri ke Kuah, Langkawi.

Sepanjang 3 malam di pulau lagenda, mereka ditempatkan di 2 unit apartment di perkampungan Kastam. 2 hari melawat tempat bersejarah, tumpuan pelancong dan membeli belah memberi kepuasan kepada peserta rombongan.

Pelbagai pengalaman menarik ditimba sepanjang perjalanan. Diantaranya adalah menaiki 'cable car' yang pastinya tidak dapat dilupakan. Tempat-tempat lain adalah Dataran Helang, Gunung Mat Chinchang,Pekan Kuah, Makam Mahsuri, Telaga Air Hangat, Beras Terbakar, Under Water World, Mengelilingi Pulau, Gua Kelawar, SSungai Kilim, Taman Ikan, Galeria Perdana, Kompleks Belibelah dan lain-lain.

Rombongan yang diketuai oleh Puah Fatimah Hamid sampai ke rumah masing-masing pada 17 haribulan dengan membawa pelbagai kenangan manis.


.

1 ulasan:

w A r D a R o z H a R berkata...

amboi mama..pposing sakan....