Radio Internet FuhYooFm

Ahad, Jun 06, 2010

SUATU INGATAN KEPADAKU

.
Lama benar saya tidak melayari blog sendiri, mungkin asyek dengan facebook. Tidak mengapalah, tetapi hari ini saya menguatkan hati untuk menulis sesuatu kerana beberapa hari lepas saya telah diberi peringatan apabila tekanan darah saya sampai kepada 180/120.

Petang 3 Jun, saya ke Klinik Fatimah di Bandar Baru Uda. Doktor meminta saya berehat dan tidak membenarkan saya berjalan kemanapun, namun saya memberitahunya ingin menemui Datuk Seri Mohd Ali Rustam pada malam tersebut di Melaka.

Doktor memberi saya sebutir teblet dan meminta saya berjaga-jaga dan sekiranya sakit kepala hendaklah memakan panadol.

Malam itu, saya dapat bertemu dan berbincang agak lama juga di Kota Cemerlang Melaka walaupun sudah lewat malam dan masuk ke pagi. Jam 1.30 pagi Datuk Seri meneman saya pulang hingga ke pintu lif. Saya sampai di rumah sekitar jam 4.30 pagi.

Datuk Seri Mohd Ali Rustam,
Presiden Alumni 4B Malaysia

Mungkin saya tidak memperdulikan kesihatan kerana dua hari sebelumnya, saya beserta beberapa orang rakan telah ke PWTC kerana majlis makan malam anjuran Alumni 4B Malaysia. Malam itu saya sampai di rumah sewaktu azan Subuh berkumandang. Semuanya kerana ingin menghidupkan wawasan bekas ahli Gerakan Belia 4B yang masih ingin menyambung khidmat bakti dengan menubuhkan alumni.

Bersama Ustaz Shahrin Jamaluddin (berbaju hitam),
Pengerusi Gerakan Belia 4B Negeri Johor di PWTC

Keesokkannya, tengkok dan kepala terasa berat ketika sujud, dada sakit, tangan terketar-ketar dan badan lemah longlai.

Allah telah memberi peringatan kerana pada hari itu jugalah salah seorang jiran meninggal dunia kerana penyakit kencing manis dan seorang lagi jatuh akibat darah tinggi dan mendapat strok.

Semalam, saya mula membaca surah-surah Al-Quran dari Al-Baqarah.


1 ulasan:

Unknown berkata...

rehat la dulu......