Radio Internet FuhYooFm

Isnin, Julai 05, 2010

PERJUMPAAN TAN SRI MUHYIDDIN DENGAN PEMUDA SEZAMAN

.
Bertemu dengan rakan lama memang seronok, dapat mengimbau pelbagai kenangan. Begitulah yang berlaku pada hari Jumaat baru lalu di Hotel Mercure Senai. Pada jam 3 petang, kami pemimpin pemuda UMNO Johor yang sezaman dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin berkumpul menyambut dan meraikannya atas kejayaan menduduki tempat kedua tertinggi negara.

Tan Sri yang pernah memegang jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Muar Dalam (sekarang Pagoh) pernah bersama-sama kami mengharungi pahit manis perjuangan dalam UMNO. Dalam Perhubungan Pemuda UMNO Negeri Johor, Tan Sri pernah memegang jawatan Penolong Setiausaha dan juga pernah sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor.

Saya pernah menjadi Ahli Jawatankuasa ketika beliau memegang jawatan Ketua Pemuda Negeri pada tahun 1984 hingga 1986. Ketika itu, Dato Abdul Ghani Othman yang kini Menteri Besar Johor memegang jawatan Bendahari.

Majlis yang kami namakan Permata Di Perlembahan Nostalgia adalah khusus kepada Tan Sri Muhyiddin yang kini memegang jawatan Timbalan Presiden UMNO dan juga Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Kami yang menganjurkannya menamakan kumpulan ini sebagai Angkatan Pemuda Sezaman dengan dipengerusikan oleh Datuk Haji Abd Rahman Yunus dan saya diberi amanah sebagai Timbalan Pengerusi. Setiausahanya adalah Ghaus Yusof.

Di pertemuan ini, apa yang terlihat menampakkan kegembiraannya sehingga beliau sanggup menjadikan majlis itu sebagai majlis anjurannya untuk meraikan rakan-rakan lama seperjuangannya. Ini bermakna segala perbelanjaan untuk mengadakan majlis tersebut telah ditanggung olehnya.

Di akhir pertemuan beliau berharap akan ada lagi perjumpaan supaya hubungan di antara kami semua tidak akan terputus walau mungkin masing-masing mempunyai hala perjuangan sendiri.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan baju kuning