Radio Internet FuhYooFm

Sabtu, September 25, 2010

MBJB MENURUNKAN GANTUNGAN LAMA DAN YANG TIDAK MENDAPAT KEBENARAN

.
Petugas Majlis Bandaraya sedang menurunkan gantungan termasuk
satunya yang mempunyai tanda nama "JAKEL" dengan keadaan
koyak rabak dan "berserabai"

Beberapa hari lalu saya telah melaporkan di dalam laman facebook saya atas kerja menurunkan banner dan segala gantungan usang dan tidak mendapat kebenaran di Bandar Baru Uda (http://www.facebook.com/profile.php?id=749224830#!/photo.php?pid=4826920&fbid=435617569830&id=749224830) - Hari ni ramai kakitangan (penguatkuasa) MBJB diketuai sendiri Puan Hjh Aishah Kapi (Setiausaha Majlis) menurunkan kain pemidang (banner) luput tempoh dan tidak mendapat kebenaran di sekitar Bandar Baru Uda. Diharapkan untuk masa hadapan tidaklah hanya bertindak apabila saya berkata "Apakah perlu saya sendiri yang menurunkan banner tersebut" pada mesyuarat pada hari semalam.

Mungkin ucapan saya sedikit keterlaluan tetapi apakah mungkin poster, banner dan sebagainya seperti di dalam gambar yang tertera bulan Januari 2010 masih tergantung sehingga hari ini.

Kesan dari kerja-kerja tersebut yang diketuai sendiri oleh Puan Hjh Aishah Kapi, Timbalan Setiausaha MBJB telah mendapat reaksi positif dari penduduk. Mereka menyatakan bahawa keadaan persekitaran nampak bersih tanpa gantungan yang telah berbulan-bulan tidak diturunkan.

Begitupun, keadaan ceria ini tidak bertahan lama apabila pada hari semalam telah kedapatan poster "along" bergantungan di tiang, pokok dan papan tanda jalan.

Kelihatan Puan Hjh Aishah Kapi memantau
kerja menurunkan gantungan


Tiada ulasan: