Radio Internet FuhYooFm

Sabtu, Oktober 09, 2010

PERJUMPAAN HARI RAYA PENDUDUK PANGSAPURI PANTI

.
Malam ni saya ke majlis perjumpaan Hari Raya anjuran penduduk di pangsapuri Panti, Bandar Baru Uda. Penduduk kawasan ini rata-rata masih dalam lingkungan 20 hingga 40an. Mereka baru saja mendiami kawasan perumahan ini, rasanya belum pun sampai 2 tahun.

Dalam ucapan saya tadi, saya mengharapkan perpaduan yang berterusan dan kukuh supaya menjadi contoh kepada penduduk kawasan perumahan bertingkat khususnya di Bandar Baru Uda.

Mendiami kawasan rumah bertingkat memang banyak cabaran, apatah lagi dengan keadaan mereka yang masih muda, tentulah banyak cabaran.

Saya juga mencadangkan agar mereka mengekalkan kebersihan persekitaran disamping tidak membenarkan sesiapapun mendiri kemah atau warung untuk berniaga.

Sebelum mengakhiri ucapan, saya berharap penduduk dapat membentuk jawatankuasa pembinaan surau dan membuat akaun bank bagi kemudahan mendapat kebenaran Jabatan Agama untuk membuat kutipan.

Tiada ulasan: