Radio Internet FuhYooFm

Jumaat, Disember 17, 2010

MENYELESAI MASALAH FLAT FASA 15A SKUDAI KANAN

.
Bertempat di Bilik Mesyuarat COB, Pesuruhjaya Bangunan MBJB, petang tadi saya bersama YB Hj Adam Sumiru, ADUN Tanjung Puteri menghadiri mesyuarat untuk menyelesaikan masalah penduduk Flat Fasa 15A, Taman Skudai Kanan, Bandar Baru Uda.

Isu utama adalah sama seperti permasalah di rumah-rumah bertingkat apabila pemilik rumah tertunggak bayaran yuran pengurusan sehingga agen pengurusan mengundur diri.

Di antara permasalahan di sini berpunca apabila Jawatankuasa JMB (Joint Management Body) tidak berfungsi. Ini menyebabkan beberapa penduduk membentuk Jawatankuasa Bertindak dan menjalankan kutipan wang bulanan dengan kadar bayaran RM10 sebulan. Mereka menggunakan wang ini untuk menguruskan bangunan. Ia memang tidak mengikuti peraturan dalam Akta 663. Hanya sebahagian sahaja pemilik dan penyewa yang bersama dengan Jawatankuasa Bertindak.

Tindakan selanjutnya yang akan dilakukan untuk mengatasi masalah ini ialah dengan mengadakan pertemuan dengan Jawatankuasa JMB yang telah terlantik pada masa yang akan ditentukan.

Tiada ulasan: