Radio Internet FuhYooFm

Khamis, Mei 29, 2008

JALAN PENGHUBUNG SURAU ALFALAH DAN DEWAN RAYA FASA SATU BBU











Penduduk Fasa Satu Bandar Baru Uda, Johor Bahru tentu gembira dengan pembukaan jalan baru menghubung Jalan Jagong 4 dan Jalan Jagong. Usaha yang dilakukan oleh UMNO Cawangan Uda Jagong dengan mengemukakan permohonan kepada Datuk Bandar MBJB dan atas sokongan kuat oleh Haji Mohd Said Ibrahim, Ahli Majlis MBJB bagi Zon BBU telah merealisasikan impian.

Pembinaan jalan sepanjang 150 meter ini begitu penting terutama kepada pengguna dua bangunan awam yang penting iaitu Surau Alfalah dan Dewan Raya. Kedudukan kedua-dua bangunan ini yang terletak di penghujung Jalan Jagong 4 menyebabkan kesukaran kepada pengguna terutama untuk meletakkan kenderaan serta untuk berpatah balik.

Ketika pembinaan, pekerja Tenaga Nasional Berhad telah memindahkan tiang lampu nombor JJ4 2/1 yang menyebabkan persekitaran gelap pada waktu malam. Penduduk berharap agar pengurusan TNB perihatin atas perkara ini.

Diharapkan dengan terlaksananya pembinaan jemaah surau akan lebih selesa untuk membawa kenderaan terutama kereta. Begitu juga dengan penggunaan Dewan Raya yang akan lebih dimenafaatkan terutama untuk mengadakan majlis perkahwinan dan sebagainya. Penduduk tidak mahu menggunakan Dewan ini disebabkan masalah meletakkan kenderaan dan juga arus lalulintas yang terbatas.

Mudah-mudahan ianya akan mendapat kejayaan dan keberkatan walaupun terpaksa menggunakan sebahagian tanah kepunyaan Majlis Bandaraya (taman permainan), Surau Alfalah dan SAJ Holding.

Tiada ulasan: