Radio Internet FuhYooFm

Selasa, Mei 27, 2008

PERJUMPAAN BERTERUS TERANG DATUK SHAHRIR DENGAN PEMIMPIN CAWANGAN









Perjumpaan Datuk Shahrir dengan pemimpin-pemimpin UMNO Cawangan Bandar Baru Uda pada hari Sabtu malam Khamis (24.5.2008) dimulakan pada jam 9.30 malam bertempat di Bilik Gerakan UMNO Cawangan Rumah Pangsa Skudai Kanan.

Pemimpin Bahagian yang hadir adalah Haji Ali Mohamad (Timbalan Ketua) dan YB Haji Adam Sumiro (Naib Ketua). Haji Raihan Baba (Pengerusi Biro Kebajikan) turut mengiringi Datuk Shahrir.

Pemimpin Cawangan yang hadir adalah Haji Mohd Said Ibrahim (Skudai Kanan), Rahmatullah Ajar (Rumah Pangsa Skudai Kanan), Radin Yahya Radin Mohamad (Uda Mahsuri), Azmi Tuganal (Rumah Pangsa Ledang), Nasaruddin Yunus (Uda Malinja), Md Seth Hussin (Kg Muafakat), Md Zin Hisham (Uda Jagong) dan Haji Hamid (Bandar Baru Uda).

Majlis dimulakan dengan bacaan doa yang dipimpin oleh Haji Kasbi Ismail dari Cawangan Uda Jagong.

Dalam ucapannya, Datuk Shahrir Samad menyatakan bahawa majlis ini adalah dari kumpulan pertama dan akan diikuti di tempat lain untuk kawasan Parlimen Johor Bahru. Perjumpaan ini adalah penting untuk memberi penjelasan terutama mengenai isu semasa selepas berakhirnya Pilihanraya Umum Kali Ke 12 dan menjelang persindangan cawangan-cawangan serta perhimpunan agung.

Diantara perkara penting yang disentuh adalah keputusan pengundian di seluruh Negara dan juga pengkhususan di parlimen Johor Bahru, DUN Tanjung Puteri dan Stulang. Mengikutnya, trend pengundi di Negara kita boleh bertukar pada bila-bila masa, Ia dibuktikan di Johor Bahru dengan bagaimana calon dari PRM, A Razak Ahmad pernah tewas dengan 31 undi dan pada pilihanraya berikutnya beliau telah tewas den gan kehilangan wang pertaruhan.

Datuk Shahrir juga telah memberi penjelasan mengenai sejarah beliau di dalam perjuangan UMNO samada di peringkat Bahagian, Negeri dan Nasional terutama mengenai isu yang dibangkitkan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau juga berpuas hati dengan penerimaan penduduk Bandar Baru Uda iaitu dari undi yang diperolehi dalam PRU12 yang telah menunjukkan peningkatan berbanding dengan PRU11.

Pemimpin Cawangan juga mengambil kesempatan dengan membankitkan beberapa isu yang perlu diambil perhatian terutama mengenai keperluan seorang Ketua Kampung di kawasan Bandar Baru Uda, peruntukan pembangunan dan juga bantuan kepada penduduk Kg Muafakat yang tidak dapat pinjaman institusi kewangan untuk membiayai pinjaman kewangan bagi rumah yang ditawarkan oleh pemaju Suria Bistari Sdn Bhd.

Pada keseluruhannya, mereka yang hadir melahirkan rasa gembira dan puas hati dengan perjumpaan tersebut yang dianggap berterus terang dan mereka berharap dapat diadakan pada setiap tahun atau lebih kerap sekiranya memerlukan.

Tiada ulasan: