Radio Internet FuhYooFm

Selasa, Julai 22, 2008

KEBAKARAN RUMAH IBU TUNGGAL, HARIZAN AHMAD





Sebuah rumah ibu tunggal, Puan Harizan Binti Ahmad beralamat di 15, Jalan Padi Mahsuri 2/6, Bandar Baru Uda, Johor Bahru telah terbakar di bahagian dapur dan sebuah bilik tidur. Bencana yang berlaku pada 19 April yang lalu jam 4.30 petang dikatakan berpunca dari litarpintas dari sebuah bilik di bahagian belakang.

Kecekapan pasukan bomba dan penduduk yang membantu telah berjaya memadamkan kebakaran dan tidak merebak ke rumah jiran yang lain. Begitupun beberapa dokumen penting telah musnah dan kerosakan teruk pada bahagian bangunan dianggarkan memerlukan RM20,000.00 untuk tujuan pembaikan.

Ketika kejadian, Puan Harizan sedang bekerja dan telah bergegas pulang. Takdir Allah menentukan bahawa seorang anaknya (down sindrom) berada di bahagian hadapan ketika kejadian dan telah dapat diselamatkan.

Saya telah dapat menghubungi YB Haji Adam Sumiru (ADUN), Haji Mohd Said Ibrahim (Ahli Majlis MBJB) dan RAzmi Md Aris (Ketua Kampung) dan ketiga-tiganya telah melawat serta menjanjikan bantuan sewajarnya.

Tiada ulasan: