Radio Internet FuhYooFm

Rabu, Julai 23, 2008

KEKALKAH LAGI HAJI MISBAH ZAINUDDIN SEBAGAI SETIAUSAHA UMNO BAHAGIAN




Haji Misbah bin Zainuddin baru sepenggal memegang jawatan Setiausaha UMNO Bahagian Johor Bahru. Namun beliau telah lama berkecimpung dalam politik UMNO di Bahagian Johor Bahru. Sebelum ini beliau memegang jawatan Setiausaha Kerja dan atas keupayaannya yang menyerlah telah menghambat hati Datuk Shahrir Samad untuk memberi jawatan yang lebih mencabar.

Pengalamannya memegang beberapa jawatan dalam kerja-kerja sukarela dan kemasyarakatan yang menjadikan ia satu aset kepada UMNO Bahagian Johor Bahru. Tidak ramai di kalangan pemimpin politik terutama anak-anak muda yang bergiat dalam pertubuhan sosial dan kemasyarakatan. Haji Misbah boleh menjadi contoh yang baik kerana sehingga kini, masih banyak jawatan yang disandang seperti di dalam Persatuan Pesara Daerah Johor Bahru dan Negeri Johor. Beliau juga pernah memegang beberapa jawatan penting di dalam Kesatuan Sekerja Pos dan sebagainya.

Sebab itu, tidak hairanlah beliau mempunyai ramai kenalan dan berupaya mendekati pelbagai Jabatan Kerajaan dan swasta untuk berhubungan dan ia adalah perkara penting untuk kelancaran sesuatu organisasi.

Selain dari itu, Haji Misbah berupaya dan mempunyai gaya berucap di khalayak ramai sebagaimana beberapa pemimpin yang ada di Johor Bahru.

Sehingga kini jawatannnya sebagai Setiausaha UMNO Johor Bahru memang tidak tercabar selagi ia mendapat keyakinan Ketua Bahagian. Tentunya beliau tidak perlu bersusah payah untuk bertanding pelbagai jawatan yang diidam oleh sesetengah orang bahkan untuk menjadi perwakilan ke Perhimpunan Agung UMNO yang mewakili G7 juga tidak menjadi masalah kepadanya kerana biasanya Datuk Shahrir sebagai Ketua Bahagian akan mewakilkan kepadanya (Datuk Shahrir adalah Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO).

Siapakah orang lain yang lebih beruntung darinya dalam musim-musim pemilihan seperti ini?

Tiada ulasan: