Radio Internet FuhYooFm

Rabu, Julai 23, 2008

RAKAMAN SIARAN BICARA MUFTI DI MASJID BBU









Nama dan penghargaan memang ramai yang mencari. Bila dah dapat, ni yang susah.

Begitulah yang terjadi pada Masjid Jamek Bandar Baru Uda. Tahun ini mendapat dua penghargaan. Pertama, dianugerahkan oleh Kerajaan Johor dalam penganugerahan khas masjid negeri Johor bersempena sambutan Maal Hijrah dan keduanya dianugerahkan sebagai Masjid Hadhari oleh YB Menteri Di Jabatan Perdana Menteri.

Ketika ini telah bermula episod lawatan dari pelawat pada saban minggu. Tak taulah bila akan berakhir. Begitupun, semuanya ini adalah ketentuan dari Yang Maha Esa dan Jawatankuasa Tadbir menerima dengan kerelaan dan percaya akan menerima ganjaran sekiranya segala apa yang dilakukan adalah dengan ketakwaan dan ikhlas.

Terakhir ialah pada malam sabtu yang lalu, JAKIM membuat rakaman Bicara Mufti sebanyak tiga slot. Saya tidak pasti apakah Sohibussamahah Dato; Haji Noh Gadut, Mufti Johor yang memilih masjid ini untuk tempat rakaman. Yang pasti para jamaah masjid BBU tidak melepaskan peluang untuk bersama-sama dalam rakaman siaran tersebut.

Saya, isteri dan rakan-rakan lain juga tidak melepaskan peluang untuk bergambar kenang-kenangan sebelum dan semasa berlangsungnya majlis.

Tiada ulasan: