Radio Internet FuhYooFm

Ahad, Julai 19, 2009

PROGRAM KECEMERLANGAN UPSR 2009

.
Persatuan Penggerak Tunas Bakti Daerah Johor Bahru merupakan sebuah badan NGO yang bergerak cergas dalam bidang pendidikan khususnya memberi tumpuan kepada kecemerlangan pelajar di dalam Parlimen Johor Bahru.

Persatuan yang berdaftar dengan ROB dianggotai oleh para pendidik dan aktivis UMNO Johor Bahru diberi dokongan yang kuat oleh Ahli Parlimen Johor Bahru seperti memberi dana untuk melangsungkan kegiatan.

Banyak kegiatan sepanjang tahun yang dijalankan. Sebagai contoh, semalam, Persatuan ini telah mengadakan program kecemerlangan sehari suntuk untuk 220 orang pelajar dari 13 sekolah rendah di Parlimen Johor Bahru yang akan mengambil peperiksaan UPSR.

Program yang mendapat sokongan Majlis Bandaraya Johor Bahru ini telah dijalankan di Perpustakaan Sultan Ismail, Jalan Datin Halimah.

Di dalam ucapan alu-aluan, Pengerusi Persatuan, Sdr Azman Haji Dawam yang juga Ahli Majlis Bandaraya Johor Bahru telah menekankan keazaman ahli-ahli jawatankuasa persatuan untuk memberi komitmen bagi meningkatkan kecemerlangan pelajar khusus di Parlimen Johor Bahru.

Di majlis ini, YB Tuan Haji Adam Sumiru, Ahli Dewan Undangan Negeri Tanjung Puteri yang juga Naib Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru telah memberi ucapan perasmian dan menyampaikan sijil-sijil penyertaan.




Saya telah diberi penghormatan membaca doa selamat ketika memulakan majlis perasmian.

Tiada ulasan: