Radio Internet FuhYooFm

Sabtu, Julai 25, 2009

DI SEBALIK KEMATIAN TEOH BENG HOCK

.
Saya paparkan di bawah ini adalah email yang saya terima dari sahabat saya, Haji Zainal Abdullah dan selepas dari itu anda semua boleh membaca paparan dari blog http://www.t4tbh.blogspot.com/

Dan berikutnya adalah penafian dari DAP Selangor sebagaimana yang dilaporkan di dalam blog tersebut. Penafian ini dapat dibaca dalam Utusan Online.
............................................................................................................................................................................

salam...

difwdkan untuk renungan semua...

Teoh Beng Hock, 30, yang dipanggil ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah
Malaysia (SPRM), dipercayai terjatuh dari tingkat 14 pejabat SPRM Selangor di Plaza Masalam. Siapa Teoh dan mengapa semua ini berlaku kepada dirinya?

Inilah kisahnya…

Ramai yang tahu Teoh ini adalah setiausaha politik dan pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua.

Yang penting Teo ni dah lama menyakitkan hati pemimpin DAP. Masih ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat "celaka" berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal celaka buat bodoh saje sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video
pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni
diberikan amaran oleh berberapa gangster yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo pula di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram. ...

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik
pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan
segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?

Perlu di ingat, fail-fail kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar. Mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak. Kalau diperhatikan betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, mereka ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo. Perlu di ingat, kesemua ADUN cina di selangor menggunakan kongsi gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka,

Jadi, ADUN-ADUN ini pasti terikat dengan perjanjian bersama dengan Ah Long dan Kongsi Gelap tadi. Satu bala besar akan menimpa ADUN Cina selepas Teoh dipanggil oleh SPRM.

Kematian Teoh pasti ada kaitan dengan Kongsi Gelap tadi maka inilah masanya Teoh perlu dihapuskan dari muka bumi ini. Jadi Teoh telah ditolak dari tingkat 14 bangunan tersebut. Kenapa pejabat SPRM pula dijadikan tempat pembunuhan?

Mudah sahaja, supaya SPRM boleh dituduh sebagai defenden pertama dan itulah yang menyebabkan Ronnie Liu sekarang ini menyerang SPRM. Seterusnya menjadikan kerajaan BN sebagai defenden kedua. Perarakan yang dianjurkan oleh puak Cina DAP ini adalah bukti petuduhan mereka kepada orang tidak terlibat. Puak cina celaka ini kononya bijak, namun mereka yang selama ini suka mencipta musuh telah disepak punggung mereka oleh musuh mereka tadi dan pastinya mereka tidak dapat lari dari sebuah kebenaran.

Semoga SPRM tabah menyiasat kes ciptaan Cina pembangkang ini dan semoga
kebenaran disebalik kematian orang yang mampu membongkarkan ketidaktelusan ADUN Pembangkang selangor akan terungkai.

Wallahhualam.

-RM-
Pemerhati

Renungan hari ini - Part 1
------------ --------- -----

DAP adalah warisan PAP yang dikepalai oleh Lee Kuan Yew bekas Perdana Menteri Singapura @ Menteri Mentor Singapura... Usaha PAP untuk konsep Malaysia Malaysia iaitu hak sama rata diteruskan oleh perjuangan DAP.

Rakan rakan ku sekalian... Ketuanan melayu sebagai kaum teras di Malaysia telah terjalin sekian lama sejak persefahaman di antara Tunku Abdul Rahman, Tun Tan Cheng Lok dan Tun Sambathan. Pertahankan kuasa melayu di bumi sendiri. Jangan ulangi sejarah pembelotan,perpecah an bangsa melayu pada zaman kegemilangan empayar melaka dahulu .Elakkan berulangnya kembali seperti ketika detik penghapusan etnik melayu pertama berlaku pada 24 Ogos 1511 (Hari Keramat Orang Melayu Melaka dihalau dan dihapuskan dari bumi melayu)

-To Be continued -

...................................................................................................................................................................................

http://www.t4tbh.blogspot.com/

Truth for Teoh Beng Hock

Friday, July 24, 2009

Selected documents containing list of projects for Sg Pelek constituency

Documents containing 83 projects (item 89 to 172) in Sg Pelek constituency given to one Wong Chuan Chow. The constituency is under the purview of Ronnie Liu.

4tbh

The DAP's corruption modus operandi in Selangor

Teoh Beng Hock is dead. Let not his death be forgotten and for nothing. The reason why Teoh died is because of the massive scale of corruption by the DAP since they took over the running of the Selangor state government in March 2008.

For the first time we have documents evidence, names, cheque nos, vouchers and projects which the MACC, the Police, the Royal Commission of Inquiry, the Magistrate Court Inquest, the NGOs, the DAP itself and any member of the public can verify themselves.

The DAP (not the PAS or PKR) has been stealing the rakyat's money in Selangor. They have been doing this without the knowledge of the other Pakatan partners like PKR and PAS. They have cheated not only the rakyat but also their own Pakatan partners from enjoying some of the stolen money.

This is actually not corruption. Corruption means you get money illegally from someone else. In the UMNO style, someone gets a project. Then they pay through a runner 10% or 20%, usually in cash inside a bag. Very simple and also quite smart.

But the DAP are quite stupid. They set up their own dummy companies, create fake invoice, fake projects and then take the money out. This is stealing, not corruption. But because they abuse their power it is also involving corruption. In the process they leave behind a very long trail of documents and evidence.

The late Teoh Beng Hock was involved in this scandal also but he was forced by Ean Yong and Ronnie Liu. He did not really like what was happening. To protect himself, Teoh made copies of all the false documents and dummy companies that was set up by the DAP. Teoh left behind a hard disk with someone which contains a stack of information detailing the corruption by the DAP in Selangor.

They followed a simple but silly method. Each Kawasan DUN (like Kajang, Teratai, Balakong) is given RM500,000 funds which the Pakatan ADUN can spend on projects. The DAP has been stealing this money - a little at a time. Few thousand ringgit at a time. But there are more than 300 small projects - Teoh gave us a long list.

The Selangor govt has said that they will tender every single project. This is their lying. In the list provided by Teoh, some people and some companies sapu many of the projects.

Among the biggest players are WONG CHUAN HOW (in the Kawasan DUN Sungai Pelek) under YB Ronnie Liu who was given 84 projects totalling over RM200,000 (Tarian Cina Persatuan Bahasa, Perayaan Persatuan Buddha Huan Chian Chuen, Kejohanan Bola Keranjang). Other names include Perniagaan Seri Makmur, Era Terbilang Enterprise, Era Gemilang Enterprise and many more. Teoh gave a full list. We have scanned some of the documents (from about 100 pages of documents)

How can one person get 84 different contracts?

The amounts are small but the method they use is very big. This is just in one year. Imagine if the DAP take over the federal govt? Here are some examples how DAP do it. The names and the projects are all real.

1. Rombongan Lawatan Penduduk 21/10/2008

WSK Enterprise paid RM1,800 by Selangor state govt using rakyat money as the contractor / coordinator. The money is paid out as follows:

Invoiced by WSK Services: RM1,800
Less 10% for DAP ADUN: 180
Net: RM1,620
Pay for 'Books': RM600 (this RM600 goes to DAP Malaysia)
Net: RM1,020
For Invoices / Stationery: 50
Balance RM 970 paid to Lee Sau Lan Public Bank cheque 254059 - cheque not clear)

2. WSK Services

Invoiced amount: RM3,455.00
Less 10% DAP ADUN: RM345.00
Invoices: RM 50.00
To Lee Sau Lan: RM3,059.00

3. Hong Chae Enterprise

Invoiced amount: RM 10,000.00
Less 5% DAP ADUN: RM500.00
Net: RM9,500.00
Cheque paid (no name given) 5,000.00
Net: RM4,500.00
DAP Serdang Aman: RM3,000.00
To DAP Fund: RM1,500.00

4. WSK Services

Invoiced amount: RM 1,665.00
Less 10% DAP ADUN: RM166.50
Net: RM1,498.50
DAP Serdang Aman: RM379.15
To Hong Chae Enterprise: RM1,119.35
Pay to Teoh Beng Hock: RM112.00
Pay to DAP Fund: RM1,007.35

5. WSK Services

Invoice amount: RM4,200.00
Less 10% DAP: RM420.00
Net: RM3,780.00
DAP Serdang Aman: RM3,754.76

For Tahun 2008 (ADUN Sg Pelek) projects under YB Ronnie Liu list there are 172 projects.

Of this number, Items No. 89 to 172 (83 projects in Sg Pelek) have been awarded to Wong Chuan Chow worth RM216,950 in just one year. The list of projects given to Wong Chuan Chow have been scanned here*.

* The documents will be scanned and posted in next posting.

4tbh


..................................................................................................................................................................................

DAP Selangor nafi gelapkan peruntukan ADUN

SHAH ALAM 24 Julai - Pengerusi DAP Selangor, Ean Yong Hian Wah hari ini menafikan dakwaan bahawa beliau terlibat dalam aktiviti menggelapkan wang peruntukan yang diberikan kepada setiap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) untuk membiayai projek pembangunan di kawasan masing-masing.

Beliau berkata, dakwaan tersebut yang disiarkan dalam laman blog http://t4tbh.blogspot.com/2009/07/daps-corruption-modus-operandi-in.html itu adalah tidak berasas kerana ia dilihat sebagai satu cubaan untuk memburukkan imej beliau serta ADUN DAP di negeri itu.

''Saya nak jelaskan dakwaan dalam blog mengenai saya adalah tidak benar, ia tidak berasas dan hanya mahu memburukkan nama saya serta ADUN pakatan pembangkang,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas satu laporan disiarkan dalam sebuah laman blog berkenaan yang mendakwa DAP mencuri peruntukan yang disediakan untuk ADUN negeri itu.

Menurut laporan tersebut, DAP didakwa menjalankan kegiatan mencuri peruntukan ADUN dengan menubuhkan sebuah syarikat, invois serta projek palsu bagi membolehkan peruntukan ADUN Selangor sebanyak RM500,000 seorang dapat dikeluarkan.

Selain itu, peruntukan tersebut dikatakan turut disalurkan ke dalam akaun DAP selain mengaitkan bekas Setiausaha Politik Exco Selangor yang mati percayai terjatuh dari bangunan Plaza Masalam, Teoh Beng Hock turut terlibat dengan aktiviti sedemikian.

Bagaimanapun, laporan itu mengatakan penglibatan Beng Hock itu bermula setelah beliau dipaksa oleh Hian Wah dan ADUN Pandamaran, Ronnie Liu Tan Khiew.

Laporan blog terbabit turut mengaitkan nama seorang individu, Wong Chuan How dipercayai Setiausaha Sulit DAP Sungai Pelek yang dikatakan telah diberi 84 projek berjumlah RM200,000 oleh Ronnie antaranya untuk mengadakan Majlis Tarian Cina Persatuan Bahasa, Perayaan Persatuan Buddha Huan Chian Chuen dan Kejohanan Bola Keranjang.

Dalam pada itu, Hian Wah yang juga Exco kerajaan negeri menegaskan sekali lagi bahawa dakwaan itu adalah tidak benar.

''Mungkin ada pihak yang mahu 'mengenakan' saya dengan mengambil kesempatan atas kejadian yang menimpa Teoh (Beng Hock),'' katanya ketika ditanya sama ada benar atau tidak beliau memaksa Beng Hock untuk menjalankan aktiviti itu.


Tiada ulasan: