Radio Internet FuhYooFm

Ahad, Januari 17, 2010

PENDUDUK SETINGGAN AKAN TERUS DIBELA

.
Ahli Parlimen Johor Bahru, Dato' Shahrir Samad mengulangi kenyataannya bahawa penduduk setinggan di 7 buah kampong dalam DUN Stulang akan tetap dan terus diberi pembelaan. Jaminan ini diucapkan dihadapan penduduk Kampong Dato' Hajah Hasnah Ahmad hujung minggu lalu.

Dalam perjumpaan ini Dato' Shahrir menegaskan bahawa pemimpin masyarakat di kampong-kampong setinggan hendaklah terus gigih menjalankan tugas dengan penuh keikhlasan tanpa memikirkan soal ganjaran atau imbuhan. Sebagai pemimpin, mereka juga akan mendapat imbalan yang sama sebagaimana anak buah mereka tanpa sebarang keistimewaan.

Dato' Shahrir mengucapkan terima kasih atas kesediaan penduduk Kampong Dato' Hajah Hasnah Ahmad yang sanggup berpindah walaupun kampong mereka tidak terlibat dengan pembinaan jajaran EDL atau Eastern Dispersal Link yang menghubungkan Kompleks KIK Iskandar hingga ke Pandan Interchange. Ini menunjukkan penduduk telah berfikir secara positif dengan mengutamakan kualiti dan kesejahteraan hidup.

Sebagai Ahli Parlimen dan Ketua UMNO di Bahagian Johor Bahru, Dato' Shahrir menjelaskan 3 prinsip utama untuk memindahkan penduduk setinggan iaitu mempastikan mereka mempunyai rumah yang boleh ditinggalkan kepada waris, berpindah dengan penduduk lain dalam kampong yang sama dan tidak akan berpindah selagi rumah belum siap sepenuhnya.

Tiada ulasan: