Radio Internet FuhYooFm

Sabtu, Julai 17, 2010

SINAR BARU KEPADA PENDUDUK FLAT BLOK G DAN H SKUDAI KANAN

.
Baru sekejap tadi, saya ucapkan tahniah kepada YB Hj Adam Sumiru yang telah dapat memberi penjelasan dan meyakinkan penduduk Rumah Pangsa Blok G dan H, Skudai Kanan yang tidak berpuashati kerana pembaikan yang tidak memuaskan hati di flat mereka.

Ucapan YB telah menjelaskan kepada penduduk tentang usaha yang telah dijalankan olehnya membantu kerosakan bangunan mereka yang dilanda ribut pada 13 Jun yang lalu. Perkara penting yang ditegaskan adalah kerjasama penduduk untuk membentuk semula JMB atau Joint Management Body dan seterusnya Jawatankuasa Pengurusan (MC) secepat mungkin.

Perkara penting yang perlu dilakukan oleh penduduk ialah melaporkan setiap rumah yang masih berlaku kerosakan dan seterusnya YB akan berikhtiar untuk memperbaiki dengan cara mendapatkan dana samada dari pemaju atau dari pihak lain.

Perjumpaan yang dianjurkan oleh YB dan penduduk pada malam ini yang cuba diambil kesempatan oleh orang luar telah memberi harapan baru agar mereka dapat bersatu dan membentuk persepakatan baru untuk menghadapi masa depan yang lebih mencabar.

Tiada ulasan: